niedziela, 17 lipca 2022

18. Edenowe qui pro quo 2

 Skoro się rzekło "a", to kobyłka u płota. Uderz w stół, a zadzwonią kieliszki. Krótko mówiąc, Ewa dała Adamowi odpór. I to nie byle jaki. Zrewanżowała się mu z nawiązką. No, to przyjrzyjmy się owemu rewanżowi oraz nawiązce też.

.

Edenowe qui pro quo 2

.

riposta, czyli odgryzek Ewy

.

– Bo tak czasem człowiek miewa,

Że mu zwisa i powiewa.

– Rzecze Ewa Adamowi,

Gdy się nad swym zwisem głowi.

– Nie bądź taki hej do przodu,

Wpuszczę dziegciu w beczkę miodu.

.

Bawi cię to – lewy, prawy?

Masz uciechę? Nie ma sprawy.

Ale zechciej wiedzieć, kotku,

Prawda leży pośrodku.

– I wskazuje zniesmaczona

Zwis z Adamowego łona.

.

– Stare węże tak klarują,

„Że ci co mieczem wojują,

Nierzadko od pochwy giną”.

Więc uważaj, mądralino.

I wiedz jeszcze to, mój miły,

Na zamiary mierzaj siły.

.

A teraz już zmieńmy beczkę,

Pośmiejemy się troszeczkę.

Czy ten twój się na mnie gniewa,

Że ci zwisa i powiewa?

Na dodatek, niczym chwostek,

Zwisa ci on aż do kostek?

.

Dałeś mi, co prawda, nowy,

Ale jeden liść figowy.

Więc ja także za momencik

Dam stosowny ci prezencik.

Będę hojna, dam aż cztery

Zgrabne listeczki gunnery.

.

PS 1

Tak to się odgryzła Ewa,

Teraz Adam cienko śpiewa.

.

PS 2

A gunnera wygląda tak: (niestety nie miałem aktualnego zdjęcia Ewy, dlatego na zdjęciu jest jej matka, czyli teściowa Adama, w płaszczu, bo zdjęcie było robione wczesną wiosną, kiedy było jeszcze zbyt chłodno, aby się w naturalny sposób roznegliżyć).

.

Wrocek, 30.05.2021 r.

.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz