poniedziałek, 9 maja 2022

10. Jak przepędzić koniczynę

         Szanowni Tuzaglądacze, tak jak uprzedzałem, historia z przewracaniem w koniczynę nie skończyła się skończeniem tylko zdecydowanym apelem dziewczęcia, aby tę koniczynę przepędzić, jako że milsze jej były inne zielska, zaś ukochanego tylko koniczyna była w stanie postawić w stan pobudzenia. Chłopak wziął sobie to do serca, a że dziewczę nie było mu obojętne, to sobie podumał. No i tak dumając, wydumał. A co i jak wydumał, znajdziecie poniżej.

         Tu pewna uwaga, a ściślej instrukcja, bo nie będzie to nagranie takie jak poprzednio. Teraz będzie link do podkładu muzycznego, a śpiewać trzeba będzie samemu. Jest to dawna piosenka dziecięcego zespołu Fasolki pod tytułem „Myj zęby”. Aby wszystko grało, trzeba śledzić tekst w rytm muzyki. Trudność polega na tym, że w oryginalnej piosence jest tylko jedna zwrotka i refren plus przerywniki, u mnie zaś zwrotek jest pięć i dopiero po nich następuje refren, co tu kryć, nieco uszczuplony. Przerywniki też są.

         Tu muszę dodać pewną informację. Otóż dwa pierwsze wersy trzeciej zwrotki wymyśliłem wieki świetlne temu, wtedy, gdy ta pioseneczka ledwo co powstała i była przebojem audycji dziecięcych. Oczywiście radiowych, bo klipów wtedy jeszcze nie kręcono. Przynajmniej nie w Polsce, przynajmniej nie dziecięcych. No, to teraz możemy się już wziąć za śpiewanie.

 

Do melodii „Myj zęby” zespołu Fasolki. Z Wyspiańskim w tle.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hw3uYkD9S9I

 

Chyba z zazdrości o te dziewczyny

Chcesz przepędzenia precz koniczyny.

Zgoda, ja pójdę tobie na rękę,

Aby ukoić twoją udrękę.

 

Pogrzebałem w internecie trochę,

Mam teraz z tego wielką radochę.

I mam dla ciebie dobrą nowinę,

Wiem, jak przepędzić tę koniczynę!

 

Cukier, drożdże, baniak, letnia woda –

Tak się zaczyna męska przygoda.

Dodać jeszcze miazgę z koniczyny,

Dla fermentacji to są zaczyny.

 

Skandowanie:

Bo to bardzo ważna rzecz,

Aby dobry zacier mieć.

 

Podgrzewanie, wolna destylacja,

W końcu, co jasne, też degustacja.

Opłaci mi się taka harówka,

Bo jej efektem koniczynówka.

 

Gdy wypijesz, zrobisz się anielska

Jak po tych wszystkich, co lubisz, zielskach.

I ignorując płochą przyczynę,

Sama się walniesz w tę koniczynę.

 

Skandowanie:

Bo to dla mnie ważna rzecz,

Aby w koniczynie zlec.

Pomnij, orzekł pewien kmieć,

Coby chciało chcieć się chcieć.

Warto też ci wiedzieć o tem,

Kto wypije, ma ochotę.

 

Koniczynka, koniczynka O! O! O!

Teraz chcieć będzie dziewczynka O! O! O!

 

 

Ale to nadal nie koniec. Będzie ciąg dalszy. Teraz dziewczyna odpowie chłopakowi. A jak, to się okaże.

Zatem – do poczytania, a raczej do pośpiewania, bo będzie podobnie jak dziś.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz